woensdag 21 december 2011

Songs on Replay December

Het is alweer bijna het einde van December, en dus weer tijd voor een "Songs on Replay" van de maand December! Er zijn veel nieuwe liedjes uitgekomen in Zuid-Korea en dan ben ik weer een blij mens, dit keer heb ik geen 5 maar 6 liedjes uitgekozen, omdat er gewoon teveel keuze was.



ALi was vorige maand ook al in mijn Songs on Replay, maar ze heeft nu weer een nieuw nummer waar ik helemaal verliefd op ben. Dit nummer heet "Don't Act Countrified" en de clip lijkt heel erg op Katy Perry's "The one that got away". Nu ben ik totaal geen fan van Katy Perry en maakt het me dus ook helemaal niks uit.



Clazzi is de DJ van de bekende groep "Clazziquai Project" en heeft nu een solo album uitgebracht, dit nummer "How we Feel" is absoluut een van mijn favorieten van het jaar. Het heeft een erg leuke beat en ik zet dit nummer het liefst heeeeel hard aan. De zanger is Seulong van een andere bekende groep "2AM".


Agia, ik heb nog nooit van haar gehoord, en hoewel de meeste mensen dit nummer niet leuk vinden, vind ik hem geweldig. Met "Hey Boy" staat ze in mijn favorieten lijst en deze speel ik ook de hele dag af. De lyrics zijn wel simpel, en de clip is ook niet echt speciaal, maar toch vind ik het goed.


Tablo is een rapper uit een NOG bekendere rapgroep "Epik High", hij is nu bezig met zijn solo project en heeft een album uitgebracht met fantatische nummers erop. Met dit nummer "Home" heeft hij samengewerkt met Lee Sora en dat zorgt voor een geweldig nummer.


Hyunseung van B2ST en Hyunah van 4Minute hebben samengewerkt aan een mini album onder de naam "Trouble Maker". Het nummer, die dezelfde naam heeft als hun subgroup, is erg anders. Het is gewaagd, het is sexy. Het is totaal niet goedgekeurt in Korea. Ze zijn zelfs gedwongen om de choreografie te veranderen omdat dit "niet gepast" zou zijn. Ikzelf heb hier geen last van en gelukkig kan je de choreo nog lekker zien in de MV.


En nu een BONUS song. Een leuk kerstmis liedje van Pledis Entertainment, genaamd Happy Pledis - Love Letter. Het is lekker vrolijk, het is een leuk meezing liedje en ik draai dit nummer dan ook vaak en lekker hard.

Ik hoop dat sommige van jullie deze Songs on Replay nog interresant vinden, ookal weet ik dat ik een van de weinige ben die in NL naar Koreaanse muziek luister. Hopelijk kan ik hier nog wat verandering in brengen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten