zondag 3 juni 2012

Make-up brushes schoonmaken

Vandaag wilde ik het met jullie hebben over het schoonmaken van je Make-Up brushes. Veel mensen weten eigen niet hoe belangrijk het wel niet is om je brushes regelmatig schoon te maken. Het is net zo belangrijk als het schoonmaken van je gezicht! Al maak je je gezicht wél schoon en je brushes niet, dan heb je nogsteeds een grote kans om puistjes te krijgen en andere onzuiverheden.

Ik heb twee video's uitgezocht die uitleggen hoe ik mijn brushes meestal schoonmaak en een goede uitleg wat er gebeurt als je je brushes NIET schoonmaakt. Zelf gebruik ik de Michelle Phan methode, dat zal ze uitleggen in onderstaande video :)


En hieronder nog een handige video met andere methode's om je brushes schoon te maken.



Zelf gebruik ik alleen de methode met de afwaszeep en olive oil. Het maakt niet uit welk merk je hebt, thuis hebben wij afwaszeep en extra virgin olive oil van de Aldi, en het werkt even goed als een duurder product. Het is dus net wat je zelf in huis hebt. Eigenlijk moet je je brushes dus elke dag schoonmaken, zoals in de video hierboven word uitgelegd, maar ik heb hier niet echt tijd voor, maar ik doe het zeker 1x per week. Vooral de foundation brushes probeer ik vaker schoon te maken.



En dit is hoe ik mijn brushes laat drogen. Ik leg gewoon een paar keukenpapiertjes op elkaar, en dan laat ik mijn brushes rusten op een doosje, met de haren naar beneden. Het is heel erg belangrijk dat je je brushes niet horizontaal laat drogen, want dan komt er vocht in de lijm en laten de haartjes van je brush los. Nu denk je misschien dat de haren met deze droog methode scheef gaan staan maar dat valt eigenlijk hartstikke mee. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad.

Maak jij je brushes wel regelmatig schoon?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten