maandag 8 oktober 2012

Tutorial: Wenkbrauwen!


Vandaag ga ik het met jullie hebben over: wenkbrauwen! Eerst liet ik mijn wenkbrauwen altijd lekker naturel, maar ik kwam erachter dat het er op foto's minder mooi uitzag. Toen begon ik te spelen met wat oogschaduw en een eyeliner kwastje, en tot op de dag van vandaag vul ik mijn wenkbrauwen nog steeds netjes in. Ik ga jullie laten zien hoe ik mijn wenkbrauwen doe! Ik ben geen professional, dit is gewoon iets wat ik zelf doe totdat ik heb geleerd op school hoe het officieel moet. Enjoy!


Ik ga beginnen met wat oogschaduw in een goede kleur, in mijn geval licht bruin, en een wenkbrauw kwast van Bdellium Tools. Ik trek eerst een streepje aan de onderkant, ik volg gewoon de natuurlijke lijn van mijn wenkbrauw. Daarna trek ik een lijntje aan de bovenkant en ik stop bij de "arch". Daarna trek ik een streepje schuin naar beneden zodat ik een mooie vorm krijg.


Daarna vul ik heel mijn wenkbrauw in, ga ik met een comb brush overheen om de kleur iets minder hard te maken. Daarna ga ik met een beetje BB Cream (je kan concealer gebruiken) langs de lijnen van mijn wenkbrauw zodat ik mooie rechte lijnen krijg. Ik had perongelijk teveel BB cream aangebracht dus ik raad je aan om gewoon VEEL minder te gebruiken.


Daarna ga ik plukken, ja ja. Wenkbrauwen epileren! Het is niet echt mijn hobby, het doet pijn en het duurt lang. Ik laat het meestal doen maar dat kost ook weer geld. Daarom werk ik het nu langzaam zelf een beetje bij. Ik vind het het fijnst om mijn wenkbrauwen te plukken als ik ze getekend heb, zodat ik echt goed kan zien welke haartjes er niet bij horen.

En dan ben je klaar!

Producten gebruikt: 
Catrice Cosmetics The Sydney Collection Palette in de kleur Harbour Bridge
Bdellium Tools Angled Brow Brush
Bdellium Tools Comb/Brow Brush
Skin 79 Super+ BB Cream

Wat doe jij met jouw wenkbrauwen?

4 opmerkingen:

  1. Ik doe helemaal niets met mijn wenkbrauwen. Ze zijn heel licht en ik vind het eigenlijk wel goed zo, zoveel zie je er toch niet omdat ik brildragend ben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zelf ook een bril en daar vind ik het juist nog mooier als je je wenkbrauwen doet, omdat anders je gezicht verstopt word achter je bril. Verschilt per montuur natuurlijk. Bedankt voor je comment!

      Verwijderen
  2. wat een goede en duidelijke uitleg! En het resultaat ziet er ook goed uit (:

    BeantwoordenVerwijderen