woensdag 29 februari 2012

MUS: Compact Neutralizer


Vandaag een review van een product van Make-Up Studio, de Compact Neutralizer. Ik kreeg dit product opgestuurd naar aanleiding van mijn blogpost over de Neutralizer (Green). Ze hadden mijn blog gelezen en wilde me graag meer uitleggen over dit product. Ik kreeg het volgende in mijn mailbox:

"De vloeibare neutralizer green die je hebt gebruikt, is inderdaad geschikt voor het camoufleren van roodheid. Groen heft rood op.Het product dat je hebt gekozen, wordt bij voorkeur gebruikt bij grotere oppervlakten zoals bijvoorbeeld roodhuid in de huid of bij lichte couperose. Over de neutralizer dient een foundation te worden aangebracht.
 Vaak heeft het gebruik van een groene camouflage op grotere oppervlakten een grauw effect op de make-up. Dit komt door de gele ondertoon van je eigen huid (melamine). Om dit te voorkomen, kun je voor de vloeibare neutralizer kleur blauw kiezen. Blauw en geel wordt samen groen en heft daardoor niet alleen het rood op, maar voorkomt ook het ‘grauw sluier’ effect.
 Een alternatief voor vloeibare neutralizer is een crème concealer. Deze is dekkender en, mits afgepoederd, zeer lang houdend. Een crème concealer kan dus zonder of onder de foundation worden aangebracht. Omdat dit product dekkender en daardoor minder natuurlijk is dan de vloeibare neutralizer, wordt dit product vaak gebruikt om kleine (rode) oneffenheden te camoufleren. Hier kun je gewoon de kleur groen kiezen. Immers, het gaat slechts om een klein oppervlakte en oneffenheden met plaatselijke roodheid.
 Als alternatief product kun je ook kiezen voor de Compact Neutralizer van Make-up Studio. Dit is ook een crème concealer, maar dan in een huidstoon. Dit product bevat groene en blauwe pigmenten waarmee roodheid wordt gecamoufleerd. Het product wordt veel gebruikt door professionals en is een ideaal alternatief voor couperose en roodheid als je de vloeibare neutralizer te transparant vindt en de crème concealer te dekkend. Ook de Compact Neutralizer kan onder, maar ook zonder foundation worden aangebracht en hoeft niet te worden afgepoederd. Voor een optimaal resultaat is dit wel beter. In tegenstelling tot de vloeibare neutralizer moet je bij de Compact Neutralizer kiezen voor de Red 1 of 2. Deze benaming is gemeengoed in de professionele wereld vandaar dat Make-up Studio deze naam ook heeft toegepast op haar Compact Neutralizers."

Ik ben niet afgestudeerd in Visagie en weet dan ook niet meer dan wat ik op verpakkingen lees, maar om dit in mijn mailbox te ontvangen was zeer interresant. Het mailtje werd afgesloten met de vraag of ik mijn adresgegevens wilde sturen, want ze wilde mij een product toesturen. Een klein weekje later ontving ik de Compact Neutralizer in Red 1. Zoals je in de uitleg kon lezen is dit een Creme Concealer in een huidtint, die ervoor zorgt dat het rode in mijn huid gecammoufleerd word.

Ik heb dit product getest en wilde het graag met jullie delen!


Hier is mijn huid zonder make-up, ik heb alleen maar oog make-up op. Zoals je ziet worden mijn wangen snel rood, de zijkant van mijn neus, mijn kin en heb ik ook donkere kringen onder mijn ogen.


Hier heb ik de Compact Neutralizer aangebracht op mijn donkere kringen, neus, kin en een beetje op mijn wangen. Het rode is gelijk weg. Ik heb niet eens foundation of concealer op op deze foto's! Ik was dan ook zeer verrast dat dit product zo goed werkte. Ik gebruik dit product dagelijks, maar ik draag nog wel foundation eroverheen, om een nóg egalere huid te krijgen. Ik breng eerst een gel primer aan op mijn huid, dat zorgt ervoor dat de Neutralizer iets beter blend op mijn gezicht.

Ik heb opgezocht waar dit product te koop is en gelukkig is hij ook bij een van mijn favoriete webshops te koop: Het Cosmetica Huis. Ik heb 2ml ontvangen, maar bij HCH is 4ml te koop voor €10,90.

Ik hoop dat jullie deze lange blogpost interresant vonden,
Hebben jullie last van rode "vlekken" op jullie gezicht?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten