woensdag 29 februari 2012

Songs on Replay Februari 2012

Februari is alweer voorbij! Wat ging deze maand snel. Goed nieuws: Ik ben 11 Maart jarig! Er zijn ZOVEEL nieuwe liedjes uitgekomen in Zuid-Korea dat ik ditkeer niet 5 liedjes, maar 10 liedjes heb uitgekozen.



Allereerst Block B met Nanrina. Een Ge-wel-dig nummer. Er is zoveel negatief nieuws over BB in de Media gekomen omdat ze een interview in Thailand hadden verkloot, maar ik ben nogsteeds een fan!



LEDapple is een band die al langer bestond, maar dan met andere members. Er zijn geloof ik 3 nieuwe leden bijgekomen en ik vind het zo ook wel best. In Korea staan bands erom bekend om over the top aangekleed te zijn met een volle laag make-up op (ook de jongens, ja) maar LEDapple filmt hun MV in een spijkerbroek en een T-shirt. AWESOME! Ik was gelijk fan toen ik het zag. Luister boven naar hun frisse nummer "Time is up". Het blijft echt in je hoofd zitten!



B.A.P- Warrior. Fan van Bang Yong Guk was is al eerder, maar nu hij met nog 5 andere jongens in een band zit vind ik het veel beter. Warrior is ook echt een nummer waar je wel mee moet zingen. Ik vind dat ze echt een van de beste rookie groups zijn van dit jaar.



Ailee, getrained door Wheesung (Justin Timberlake van Korea) is geboren in Amerika maar is wel Koreaanse van oorsprong. Ze heeft een geweldige stem en kan ook gewoon goed live zingen, wat meestal niet zo is bij nieuwe koreaanse artiesten. Dit nummer genaamd Heaven is heel erg mooi zweverig met mooie lyrics.



Dal Shabet- Hit U. Hoe jammer ik het vind dat het nummer "Hit U" heet, hoe leuk het nummer ook is. Ze moeten wel werken aan hun engelse uitspraak want ik verstond de 1e keer het verschil tussen "I Hate You" en "I Hit You" niet, maar nogmaals een nummer dat lekker in je hoofd blijft zitten. Ik was hiervoor geen fan van Dal Shabet, hun muziek was gewoon niet mijn smaak, maar nu ben ik benieuwd wat ze nogmeer voor ons in petto hebben.



Miss A is back! Met dit mysterieuze nummer "Toutch" vind ik hun nog leuker. Mooie clip, goed nummer. Do I need to say more?


John Park, ik heb nog nooit van hem gehoord, maar hij heeft echt wel een mooie stem. Dit nummer "Falling" is totaal mijn smaak als ik na een lange dag weer thuis ben, of even lekker wil relaxen. 



Nine Muses- News. Dit nummer is al een tijdje uit maar ik vond hem eigenlijk niet leuk. Tot ik hem een tijdje geleden weer tegen kwam op Youtube en hem plotseling wel leuk vond. Sindsdien staat hij in mijn favorieten lijst en luister ik hem makkelijk elke dag.



Big Bang is zeer goed bekend buiten Korea, en ook in Nederland. Ze hebben een comeback gemaakt met hun nieuwe single "Blue". Rustig, dit zijn we niet gewend van Big Bang, maar het ook wel weer lekker.



Weten jullie nog in November? Woman Power, bestaande uit 3 bloedmooie vrouwen, is nu tijdelijk bezig met hun solo songs. Dit nummer van Sook Hi vind ik heel erg mooi, vooral de tekst, en hoe ze ook zo lekker dood voor zich uit kan staren. "In case we become strangers" is een apart, maar vooral mooi nummer.

Nou dat waren ze dan, genoeg om naar te luisteren.
Heb ik je al overgehaald om fan te worden van Koreaanse muziek? :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten