maandag 23 januari 2012

Portfolio Stress!

In mijn vorige blog zei ik al dat ik iets meer ging vertellen over school en wat er nou precies aan de hand is daarmee. Ik studeer momenteel Mediavormgeving mbo 4. Ik ben in 2010 met deze opleiding begonnen. Ik heb een VMBO diploma (kbl/kader) en daarom was het moeilijk om gelijk al MBO 4 te doen. Zelf snap ik dit niet zo want deze opleiding is in principe niet zo moeilijk. Ik ben gelijk na het eerste gesprek aangenomen op het Davinci College in Dordrecht.

Maar zoals ik zei, ik ben in 2010 begonnen, ik ben blijven zitten in het 1e jaar dus ik ben nu nogsteeds een 1e jaars student. Dit kwam doordat ik aan het begin van het jaar niet goed opgelet had (ik geef het gewoon eerlijk toe) en in het midden van het jaar kreeg ik de ziekte van Pfeiffer, wat mij echt ontzettend moe maakte.

Ik was wel elke dag op school, maar ik kon me niet goed concentreren, ik had basis dingen gemist en wilde graag even alles opnieuw doen. Op mijn school moet je in het 2e jaar een half jaar op stage gaan, en al mijn vrienden hebben dus nu bijna hun stage periode afgerond, terwijl ik nu nog op school zit te leren.

Ookal ben ik 17, je opleiding snel afronden is natuurlijk heerlijk. En ik heb het gevoel alsof ik een verkeerde keuze heb gemist door te blijven zitten. Daarom ben ik nu aan het proberen weer door te stromen naar de 2e klas. Twee keer per jaar hebben wij portfolio gesprek, en dan moet je dus al je eigen werk en alles wat je geleerd heb in je portfolio stoppen om te "bewijzen" dat je goed genoeg bent voor deze opleiding.

Ik wil zelf geen mediavormgever worden, maar omdat ik wel redelijk creatief ben wilde ik deze opleiding graag gaan doen. Als ik nu doorstroom naar de 2e heb ik nog een halfjaar les en daarna ga ik alweer naar de 3e (waar je een uitstroom richting moet gaan kiezen en je echt kan focussen op wat je wilt gaan doen).

Nu twijfelen de leraren heel erg aan mij, ze zeggen wel elke keer dat ik veel beter werk dan vorig jaar, en dat ze echt zien dat ik me best doe, maar toch vinden ze het verstandiger als ik het 1e jaar nog maar even afmaak.
Nu ik erover nadenk vind ik het helemaal niet zo erg wat ze gaan kiezen. Maar ik hoop toch stiekem dat ik gewoon naar de 2e klas mag.

Zoals je ziet aan de titel, ik heb heel erg veel stress nu. Ookal gaat het goed met mijn portfolio maken, ik krijg meer stress doordat ik niet zeker weet hoe mijn toekomst eruit ziet. Ik weet niet wat ik later wil ga doen, ik ben nogsteeds moe, bla bla bla. Nu weten jullie een beetje wat er allemaal aan de hand is waardoor ik veel stress heb. Hieronder een paar foto's om een indruk te geven wat ik allemaal moet doen.




Bedankt voor het lezen, gaat het wel goed op school bij jullie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten