zaterdag 19 november 2011

Must Haves Winter 2011

De koude dagen komen er alweer aan, en dan merk ik toch dat ik iets meer moet gaan doen om er goed uit te blijven zien. Mijn gezicht word gevoelliger door de kou en ik krijg ook iets meer puistjes. Daarom gebruik ik een paar producten iets meer dan voorheen.



Scrub crème van de Hema, ik gebruik dit product eenmaal per week maar dan is het ook wel ECHT nodig. Als ik langer dan een week mijn gezicht niet scrub ziet het er heel erg ongezond uit. Velletjes op mijn neus en mijn make-up blijft niet goed zitten op mijn gezicht. Daarom is scrub crème voor op mijn gezicht onmisbaar in de winter, omdat je huid er dan op en top uit moet zien. Maak je gezicht vantevoren een beetje vochtig en masseer dan zachtjes de scrub crème op je gezicht. Afspoelen en klaar. Mijn gezicht word altijd wel mega rood maar dat heb ik er voor over.



De Exfo-Brush van Garnier. Helaas staat er 0% informatie op de verpakking en ALS er iets opstond, was het toch in het Duits dus hadden we er nog niks aan. Iniedergeval is dit echt het beste product wat ik me maar kan wensen als ik een onzuivere huid heb. Elke ochtend en avond even op je gezicht aanbrengen en inmasseren, afspoelen en net als bij de scrub: Zo simpel is het. De gel is lekker koud en verfrissend, en je huid word er echt heel erg zacht van. Zeker 's avonds helpt dit puistjes te bestrijden terwijl ik slaap. In Duitsland kocht ik dit product voor maar €5 of €6 euro, in Nederland kost dit al tegen de €10. Toch zou ik hem weer kopen al is deze op. Ik kan gewoon niet zonder!



Ookal ben ik pas 17, deze Q10 dagcrème is heel erg lief voor mijn gezichtje. Dagelijkse dosis vitamientjes voor je huid, zo voelt het letterlijk. Ik gebruik het niet elke dag, meestal alleen als ik mijn gezicht grondig heb gereinigd (scrub, maskertje etc.) en dan werd het erg vochtinbrengend. Ik heb deze crème gejat van mijn moeder dus ik weet niet precies hoeveel hij heeft gekost. Wel een aanrader voor die "vitamientjes" dus.

Day & Night control, het is zo simpel en handig. 'S ochtends zorgt het ervoor dat mijn huid niet zo snel vet word en terwijl ik slaap helpt het om puistjes tegen te gaan. Ook sta ik met een fris gezicht op (meestal, dan :p) Deze tube kostte €6 of minder. Zoals ik al eerder heb gezegt, ik ben slecht in prijzen onthouden.

Tandpasta.. TANDPASTA?! Schrik niet, tandpasta hoort ook bij mijn weekelijkse schoonmaak routine. Ik smeer een beetje tandpasta meestal op mijn kin of neus, en als ik wakker word is het 1: Heerlijk glad. 2: Minder puistjes. Het is eigenlijk alweer heel simpel, tandpasta droogt heel snel uit, dus als je dit op je puistjes smeert, droogt het de puistjes uit. Ik gebruik deze methode al meer dan 2 jaar maar ik adviseer wel om dit niet elke dag te doen. Het droogt je huid dus ook uit. Ik denk dat twee dagen per week genoeg is, zeker als je nog de producten die hierboven staan gebruikt. Als je echt heftige acné hebt, denk ik niet dat dit gaat werken, het is geen wondermiddel, het is tandpasta.



Ook je lichaam is tijdens de winter erg belangrijk, daarom smeer ik nu elke avond en ochtend wat Zwitsal op mijn armen en benen. Het ruikt niet alleen lekker, het is ook nog eens goed. Natuurlijk niet zo goed als een bodylotion voor volwassenen maar het is een aanrader om zo'n fles te kopen.

Dit waren mijn must haves voor de winter van 2011, heb jij 1 van de genoemde producten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten